05 januari 2009

Fundering


För mig är hälsa att hitta balansen i mig själv. Att stämma det fantastiska "instrumentet" som människan faktiskt är, oavsett hur trasigt det har varit. Att genom andningen dirigera kroppen så att rörelse, tankar och känslor, -uttrycket av mina inre organ, leder till ett lagom och fritt flöde av energi. Harmoni.

Balansen innehåller allt och inget, på samma gång, alltid i lagom mängd.
Min balans är unik. Mitt liv är värt att uppskatta. Min väg är bara min, även om den delas av många vid min sida.

Balansen påverkas av andra, men kan aldrig vara rätt eller fel, bra eller dålig. Den bara är. Hur känns balansen just nu?
Behöver jag vila/röra på mig?
Äta eller låta matsmältningen vila?
Finna något som tillför mig inpulser eller reducerar min negativa stress?

Jag känner mig aldrig ensam i min balans, fast jag går på min egen väg.
Det gör att jag aldrig känner mig rädd, full av kontrollbehov, orättvist behandlad eller avundsjuk. Jag har mitt och min balans att ansvara över och förhålla mig till, behovet att jämföra mig med andra försvinner.

Yogashala Sundsvall's Fan Box