27 januari 2009

Omöjlig att lura

Livet är som det är just nu. Hur är det då, livet?
Jag kan önska mig något annat i morgon eller tänka tillbaka på det som varit, men hälsan den är precis som livet, under ständig förändring och beroende av medvetna handlingar för att växa och ge balans.

Tankar kan få vem som helst att gå kringelkrok i livet och hitta på en massa ursäkter för att slippa göra de ändringar som innerst inne behövs för att känna lycka. Hälsa är lycka.

Jag känner mig som hälsan. Om det är din eller min lycka -spelar det roll vems det är? Kan vi dela hälsa med andra? Är hälsan enbart personlig?? Jag tror inte det.

Ohälsa eller obalanser reducerar livet hos många.

Visst, det kanske inte känns så kul att höra om ama, ama och ama. Ama hindrar människan från att uppleva närvaro, sanning och kraft i livet. Ta bort det, så förstår du skillnaden. Hälsan kan alltid bli bättre.

Kraft och lycka uppstår genom regelbunden och måttlig yogaövning. "Do your practice and all is coming"(Sri K Patthabi Jois).

Yoga ger mig insikt, balansen är både mer och samtidigt mindre än vad jag som människa kan förstå.

Inga kommentarer:

Yogashala Sundsvall's Fan Box