09 juli 2007

Bloggar i Juli

ORD FRÅN HJÄRTAT
-varmt välkommen!
Archive for July, 2007

Hur kan raspen bara försvinna?
Wednesday, July 4th, 2007

Nu har jag letat raspen under flera tillfällen. Jag lade den i halmen när jag skulle verka Spida förra veckan eller när det nu var. Sedan dess har jag finkammat stugan utan att hitta den.

I kväll så var jag där igen. Ingen rasp!

Nöp av framhovarna på Pojken som inte har lust att stå stilla när flickorna går iväg till betet. Men han är ju snäll som står, även om han snurrar på tre ben runt mig när jag håller det fjärde, utan att ha varken grimma eller snöre.
Tog den andra raspen och filade lite på Spidas framhovar. Hon mår så mycket bättre. Jag måste börja inse att det jag gör på mina egna hästar är minst lika bra som det jag åstadkommer på andras. Ibland är jag lite larvig på just detta. Hon svarade ju super bra. Hettan försvann. Musklerna mjuknade och allt var ju så mycket bättre dagen efter.

I kväll har jag roat mig med Pojken på grusplan. Tjejerna ställde sig i mitten och vi sprang runt dom i lugn trav. Så kul kan man ha i Långbäcken på kvällarna…Dom longerade oss. *hehe*

Resultatet av detta fria och lösgörnade arbetet är att Pojken nu spriger och ser glad ut i hagen. Det var en stund sedan…han har inte haft tid, för han har ätit gräs. Det är en kille med aptit för 14. Nu är det motion som gäller, för hans del. Annars är det hälsorisk. Han är för bekväm, för matglad och väldigt nöjd med det.


Söt fölunge
Sunday, July 1st, 2007

I dag har jag besökt Cindy och lilla Cindy Pila - snart 2 veckor gammal. En söt sak, svart med stor stjärn i pannan. En försiktig en som visade sig vrålhungrig och höll på att tugga i sig min flanell skjorta -på fullaste allvar. Kan inte påminna mig om att Spida någonsin visade en sådan intensiv hunger.

Hästarna vilar. Runda och go’a.

Inga kommentarer:

Yogashala Sundsvall's Fan Box