30 december 2008

Jag vill, jag vill, jag vill -men vad vill jag?

Se på dina nyårsönskningar. Syna dessa, och för fram din önskan till fullt medvetende...Vilka ord associeras med din önskan?
Vad lägger du in för känslomässiga värderingar i din önskan?
Hur påverkar din önskan dig,, blir du uppåt, obekväm, nervös, förväntansfull?
Passar din önskan in i en större bild av vad du behöver, -för att nå större hälsa?
Är dina önskemål även till nytta för andra än dig själv?
Kommer din önskan att skada eller såra dig själv eller andra?
Vad behöver du lämna bakom dig för att nå din önskan?
Kommer din önskan att föra dig till insikt eller mer skapa en längre väg till att hitta dig själv?
Vad måste du försaka om du inte följer din önskan?

Vad vill du i grund och botten, genom att få det du vill ha?
Fundera på vad du verkligen vill ha.
Säg det högt, för dig själv. Förverkliga din önskan.

Kom i håg att en önskan kan vara att nå mer hälsa eller uppleva lycka i livet.
Intentionen är ändå viktig, att se på varför jag vill nå min önskan.

"Min intention är att uppleva lycka och i en balansead relation"
Eller
"Min intention är att uppleva lycka på jobbet"
Eller
"Min intention är att vara lycklig oavsett vad som händer i mitt liv".

Gott nytt år!

Yogashala Sundsvall's Fan Box