27 juli 2008

Riktig sommarvärme

Nu är det varmt. Himlen känns så oändligt mycket högre och luftigare, med en helt annan ton i blåfärgen. I dag har jag vilat, på stranden. Började att öva yoga på badbryggan och kunde registrera varje balansförändring och även vindens påverkar på vattnet. Det var en utmaning. Några barnfamiljer som till badplatsen, helt oförmögna att förstå att jag sökte lugn och ro. Dom skrek som stuckna grisat hela bunten, fast som stod nära varandra och inte hade behövt skrika. Vad är det med människorna i dag? Vata obalans? Lever i sina huvudet så till den grad att dom har glömt att det känns kallt när man doppar tån i vattnet???

Lade mig längst bort på sanden för att få vara ifred. Läste min favorit bok, Are Thoresens "Alt. Vet. Med." Åt medhavd lunch och drack Japanskt grönt te med rostat ris. Klara var med. Hon fick minsann bada lite, men det var för kallt för hennes smak. Hon låg mest i skugggan.

Jag fyllde upp några hinkar med vatten och skvimpade ner hästarna så att dom skulle få svalka, där dom stod och vilade inne i sin lilla stuga.

Yogashala Sundsvall's Fan Box