30 juli 2007

Detta har hänt

Jag och Klara har kuskat imellan veterinärstationerna. Nu är hon åtgärdad och sanerad i sin mun. Tyvärr så har hon tappat sina små framtänder i nederkäken, vilket inte var någon större överraskning.
Hästarna har fått nytt hö och vilat sig i hagen ett par dagar. Energiövningarna och markarbetet på grusplan, tätt följt av skogsturer och vila (eller fri rörelse) har gjort att dom kommit i form. Borta är sommarfläsket och nu ser dom riktigt trevliga ut. Jag gick upp på grusplan och stod där en stund, så kom dom innanför staketet alla 3. Löslongerade lite och jobbade sedan med Rikkan och Pojken, som båda två visade hur mycket dom lärt och det var kul att se att dom självmant gjorde dom övningar som vi tidigare övat på. Pojken visade verkligen en annan sida av sig, en ansvarsfull kille som nu mognat i sin roll. Borta är flamset. Nu ser han seriöst på sin uppgift och jag tror att det faktiskt hänger samman med att han känner att han mår bra av att göra dessa enkla övningar. Rör sig fint också, gör dom båda två. Spida har även hon blivit mjukare i sin rörelse och visade som vanligt sin vakna attityd. Livet är underbart, fast det är lite irriterande med alla små sviare som flyger omkring och biter.

Nu ska jag packa för att i morgon åka på en semestertur neråt Stockholmstrakten. Dock blir det lite jobb, men det ser jag verkligen fram emot!

Höstens schema är klart och det kommer uppdateringar på hemsidan, när jag får tid för detta.

Inga kommentarer:

Yogashala Sundsvall's Fan Box