11 juli 2007

Mer energi...

Det är en spännande och utvecklande tid tillsammans med hästarna. Jag håller på att se om mitt sätt att jobba från marken + energibehandlingar kan göra en en övergödd valack till en läckerbit, utan att tvångsbanta eller svälta honom. Bara på 1 vecka ser jag stor förändring. Detta genom att mestadels skritta, lite trav och ca 3 galopp språng åt varje håll, vid varje pass.

Rikkan är fet hon också, så hon jobbas efter samma princip, men hon rör sig som en ål i jämförelse. Det är så spännande att Spida, som vilar från detta, smyger sig upp till grusplan när jag kommit ner med sista hästen för att se vad det är som förändrar hennes kompisar. Något måste det ju vara eftersom dom är som helt andra hästar när dom kommer ner därifrån... Hon kommer att påbörja sina energi övningar inom kort.
Jag har funnit ut av varför hon var så öm i bakhoven. Inte fång. Hon har rullat en oljetunna över gården och långt ner i hagen och även spankulerat över ett stenröse som inte rekomenderas att gå över... Spida är...Spida.

Inga kommentarer:

Yogashala Sundsvall's Fan Box