01 januari 2009

Ge dig

Att vara förälskad är inte samma sak som att lära sig vara en älskvärd individ. Att öva på att ge sig är inte samma som att vara leva med tanken om att vara övergiven.
Vi kan öva oss, önska och öppna upp för att lära oss älska andra och oss själva, men inte enbart med tankens hjälp få det att hända.

Att ge sig är medicinen mot den frustration som uppstår när du försöker kontrollera det okontrollerbara. Intentionen att ge sig, ger dig utrymme för att släppa på de spänningar som skapats av rädsla och förväntningar.

Att ge sig kan vara att uppleva att den stora viljan öppnas inom sig. Upplevelsen att gå genom en dörr, som leder till gränslös energi. Något som kan få en att undra varför man inte gått igenom den dörren tidigare.

Låt enegin ta dig dit det är meningen att du ska. Kroppen vill ha mer av det dom leder till hälsa, bara vi ger oss själva chansen. Se ledtrådarna, lyssna på signalerna.

Min första dag på det nya året börjar med en lagom dos yoga. Jag vill låta kroppen vakna mjukt. Ingen träningsvärk, inget motstånd som ska övertrumfas.
Upplevelsen som gör min dag underbar:
Huvudstående utan tillstymmelse till vingel.
Jag har lyssnat på kroppen och tagit övningen i den takt jag klarar av. I dag, raka ben -utan stöd mot väggen. Det gör inget att det tagit mig många år att komma hit, tiden är inte viktig, utan känslan av balans. Härligt, härligt!

I morgon öppar dörrarna för det nya året!
Välkommen till Shalan för att hitta din balans.

Yogashala Sundsvall's Fan Box