02 januari 2009

Att möta draken

Vem är jag ? Vad gör jag? Hur mår jag?

Jag är glad och känner mig stark. Kroppen upplevs som lätt och balanserad. Dagar som dessa så kan jag uppleva att jag tillhör en stor och fantastisk värld, som ger mig kraft och inspiration, så att jag kan göra mina saker.

Dagen bjöd på en kort tur till stallet. Hade med mig Klara och vår lilla vän, yorkshireterriern, Svante, 9 mån. Han sprang runt som ett yrväder och hade svårt att förstå att Rikkans svans var något annat än en rolig leksak. Inte ens när hon sparkade i luften framför honom kunde han förstå att svansen hade samma ägare som hovarna. Svansen var ju kul, den slängde och for. Hovarna var irriterande och svåra att passera. Att sedan hovarna och svansen hörde till den där jätte stora näsan som frustade var lite för mycket att ta in på en gång. Det var minsann inte lika kul att vara så nära, en så stor näsborre. Kanske som att möta en drake?

Jag kan lära av Svante: Vad jag gör påverkar hur jag mår, iallra största grad.

Jag vill ge möjlighet, för allt som övar på Yogashalas yogakort att utveckla kontakten med sin hälsa, balansera sitt liv, hitta sin individuella väg, med yoga och ayrveda som verktyg. Verkligheten är större än vad vi kan förstå vid första anblick. Stress reducerar vår möjlighet till helhets syn. Ta bort det som hindrar dig från att uppleva livet och se vad som väntar dig...

Yogashala Sundsvall's Fan Box