22 juli 2007

sommar...igen!

En underbar dag. Öppnade så att hästarna kan gå på ängen nedanför huset.
Tog ut yogamattan på gräset. Har övat qi gong + yoga i nästan 3 timmar.

Jag kan vara där du är, men kan aldrig vara som dig.
Jag ser det jag ser, och kan välja att se det som finns bakom fasaden av känslor och invanda mönster.

Livet är det enda jag har som betyder något.
I livet ingår allt och ingenting, att förvaltas eller lämna. Att se, upptäcka eller känna. Att lämna plats för mer är enda sättet att ta in något nytt. Jag ser hästarna som nya hästar varje dag och önskar att göra det samma med människorna. Det berikar mitt liv, skänker mig en befriande glädje.

Tog en lång kvällspromenad med hästarna i skogen och sprang alla 4 över en obetad äng. Lite bus måste man ju också få ha, tycker iallafall hästarna. Det är obetalbara stunder, i naturen med hästarna.

Inga kommentarer:

Yogashala Sundsvall's Fan Box