01 oktober 2009

Yoga för livet

Nu är jag tillbaka från Kreta, en underbar kursvecka med Ron och Marla (Swaha yoga). Nära havet, lugnt och avkopplande. Yoga är mitt liv och jag inser hur mycket alla delar i helheten påverkar min balans. Det var mycket värt att ha med sig mung dhal, quinoa, ris och ghee, så att jag kunde laga min egen mat och hålla magen i trim.

Kreta bjöd på sol och värme och även vind, trevliga yoga människor och många yogatimmar. Mycket har hänt i kroppen och ryggen känns härligt rak och stark.

Det är härligt att vara tillbaka och undervisa igen. Fram till jul så kommer jag att vara ledig på lördagar. Den 21 december så åker jag till Thailand på yogakurs med samma instruktörer. Blir borta en månad. Shalan kommer att vara öppen och lektionerna rullar på som vanligt.

Ashtanga lektionerna kommer under de närmaste veckorna att bjuda på ett långsammare tempo och kunskap om hur du yogar inifrån och ut, istället för tvärt om.

Inga kommentarer:

Yogashala Sundsvall's Fan Box