16 november 2008

Hösten

Förändring i väder och vind, men även inom oss. Livet söker att hitta en mening, värme och trygghet även när vinden blir frisk och klar, hög och kall. Kylan kommer krypande.

Rikkan och Spida behöver inte leva med samma tidsaskept som jag själv gör. Det har varit mycket ett tag nu och fortätter att vara så.
För dom så kanske det räcker att känna och uppleva hur kroppen påverkas av väder, näringsintag och ljuset. Jag önskar att jag var i samma läge. Men tanken på att det är det viktigaste vi kan lära får mig att lägga om fokus och känna energi istället för att ryckas med i tidens karusell.
Dom är glada när matte kommer och hälsar på. Jag rider på Rikkan nu. Det är trevligt. Några varv på den lilla banan runt hagen och samtidigt busar dom andra som yrväder innanför. Spida promeneras sparsamt på samma slinga.

Ayurvedan är spännande och det pussel som jag nu lägger kommer att bli det som bidrar till en större helhet. Mycket intressant.

Yogashala Sundsvall's Fan Box