02 november 2007

Rörelse

I dag har jag ridit Rikkan och haft Spida med mig i snöre. Det funkar ypperligt. Red ner till paddocken och släppte loss. Efter lite fri rörelse tränsade jag Rikkan och red.
Känslan av att nu kunna kommunisera med Rikkan även från ryggen är underbar. 
Jag har sagt det förr...Det fungerar nu. Rörelsen, balansen, andningen. Hur bra kan det bli? Kroppen är mjuk och smidig, både på mig och Rikkan.
Red i olika formationer. Släppte henne sedan igen för att strosa fritt och rulla i sanden. 
Spida sprang, gick och stod och räknade alla Kanadagäss som parkerat på lägdan brevid. Jätte många.
Hemvägen gick i rekortfart. Rikkan satte fart uppför sandbacken. Har aldrig upplevt en sådan trav. Övergick sedan i galopp. Spida tyckte att det var lite jobbigt. Kändes som att jag fick dra henne uppför i snöret i slutet av backen. Svettiga och nöjda hästar drack sedan vatten ur karet i hagen. Nu gillar vi rörelse, både lugn och mer fartfylld. I kväll på promenaden från hagen till stallet kändes dom harmoniska och friska i sin energi, båda två.

Inga kommentarer:

Yogashala Sundsvall's Fan Box